Індустрія AR (доповненої реальності) переживала злети та падіння. На відміну від VR (Virtual Reality), яка є захопливим досвідом у віртуальному середовищі, AR більш тісно поєднується з реальністю. Доповнена реальність фактично знаходиться між VR і MR (змішаною реальністю). В ідеальному виконанні він тонкий і зручний для носіння, що технічно можливо.
Як прогресувала доповнена реальність?
Технологія AR розвивається протягом останніх кількох років. У минулому обладнання AR в основному базувалося на ринку B-end. Інвестиції в ринок C-end AR були відносно обмеженими. Однак за останній рік чи близько того в рамках тенденції метавсесвіту AR є однією з найважливіших технологій. Фактично, AR тепер повернувся до громадськості. Споживчий ринок AR знову на підйомі.
«Окуляри AR замінять смартфони та стануть наступним поколінням мобільних терміналів…» Ми бачили кілька подібних заяв навіть від топменеджерів галузі.
Минулого року китайські виробники окулярів доповненої реальності взяли на себе C-end. Кілька китайських компаній оголосили про вихід на ринок AR.
«Наразі компанії в індустрії доповненої реальності мають більше дій і продуктів. Це великий галузевий цикл». Лі Хунвей, генеральний директор Thunderbird Innovation, говорить.
Знову ж таки, наскільки далекий поточний AR від мрії про «мобільні термінали наступного покоління»?
Технологія AR швидко поширюється – отримує значні інвестиції
Як і решта світу, китайські бренди також мають величезний інтерес до AR. У третьому кварталі 2022 року Nreal, Thunderbird Innovation і Rokid були провідними китайськими брендами AR. Nreal займає перше місце з часткою ринку AR у 34,5%. Thunderbird Innovation займає друге місце з часткою ринку 28,6%. Інновація Thunderbird, яка стала популярною протягом року після створення, є втіленням індустрії доповненої реальності. За останні два роки, з вибухом концепції метавсесвіту, AR стала ключовою технологією.
Найважливішою силою, що рухає цей вітер, є компанії AR, які вже в ньому працюють. У першій половині цього року компанії AR випустили нові продукти концентровано. Це значно пожвавило ринок споживчих окулярів AR. Тільки у вересні було представлено 3 нових окуляри AR. У нас були окуляри Lenovo Glasses T1, Dream Glass Flow і окуляри з субтитрами Bright Vision AR.
Згідно зі статистикою, у першій половині цього року було випущено або зареєстровано понад 10 окулярів AR. Були величезні інвестиції в технологію AR. Китайські інвестиції в AR досягли нового рекорду в 37,4 мільярда доларів. Кілька китайських брендів AR отримали фінансування. Такі компанії, як Liangfengtai, Nreal, Rokid і Yingmu, мають гідних інвесторів.
У березні цього року Rokid оголосив, що отримав загальну суму 700 мільйонів юанів (97 мільйонів доларів) у рамках фінансування серії C. Nreal також оголосила про завершення раунду фінансування C+ на 60 мільйонів доларів. Менш ніж за пів року компанія Nreal отримала стратегічну інвестицію від GENTLE MONSTER на суму 15 мільйонів доларів. Компанії, пов’язані з AR-оптикою, такі як Schneider, Huiniu, Lingxi Weiguang і Shanhe Optoelectronics, також отримали фінансування в першій половині року.
Google може змінити правила гри
Десять років тому Google випустив монокулярні окуляри Google Glass AR. Подібно до сцен, описаних у науково-фантастичних фільмах, ці окуляри дозволяють отримувати інформацію в реальному часі. Він надає такі послуги, як завантаження зображень, відеодзвінки та перевірка погоди. Цей продукт був прийнятий лабораторіями та кіно- та телекомпаніями. Однак він так і не зміг викликати інтерес звичайних споживачів. Для звичайних споживачів окуляри AR мають три основні проблеми. Він дорогий, має короткий термін служби батареї, і його застосування далекі від досконалості.
Через це Google Glass не зміг допомогти Google відкрити споживчий ринок AR. У січні 2015 року Google Glass було припинено. Водночас Google закрив пов’язані проєкти. Невдовзі після цього під час розмови про прибутки тодішній фінансовий директор Google Патрік Піше висловив песимізм щодо майбутнього Google Glass. Він визнав, що Google Glass поки що не запускатиме споживчу версію. Однак Google також стверджує, що технологія AR дуже важлива, і Google продовжить її розвивати. Зараз Google розробляє нову гарнітуру AR під кодовою назвою «Project Iris». Згідно з припущеннями, цей продукт буде доступний у 2024 році.
Три типи брендів доповненої реальності
Зараз на ринку доповненої реальності є три типи гравців. Перша – це американські компанії, такі як Google і Microsoft. У нас також є такі бренди смартфонів, як Apple, Oppo та Xiaomi. Крім того, є нові бренди AR, як-от Nreal, Thunderbird Innovation, Rokid тощо.
На цей час першим класом відвантажено більше ринкових пристроїв. Другий клас здебільшого зосереджений на розвідці, займаючи найменшу частку ринку серед трьох типів гравців. Нові компанії AR у Китаї, Nreal, Thunderbird Innovation і Rokid, зосереджуються на Китаї. На китайському ринку AR компанії Nreal, Thunderbird Innovation і Rokid займають понад 80% ринку.
Бренди AR зосереджуються на перегляді фільмів, розвагах та інтеграції смартфонів. Вони також зосереджені на інформаційних підказках, таких як навігація, переклад, телесуфлер тощо. У 2018 році компанія AR Magic Leap випустила Magic Leap One. Це орієнтовані на споживача окуляри AR за ціною 2295 доларів. Через високу ціну і незадовільні характеристики він не привабив споживачів.
Наскільки AR ще не замінить смартфони
Ідеальні окуляри AR вимагають зрілих алгоритмів, інтерактивних рішень і чудових ефектів відображення. Це також вимагає елементів, придатних для носіння споживачів, таких як модний зовнішній вигляд. З огляду на цей фактор, окуляри AR все ще знаходяться на дослідницькій стадії.
«Ми прогнозуємо, що доповнена реальність споживчого класу пройде три етапи: ранній ринок (2022-2025), також відомий як підготовчий період, сутністю та основними можливостями цього етапу є апаратні пристрої, які можуть замінити деякі сценарії мобільних телефонів; основний ринок (2025-2028), продуктивність апаратного забезпечення відповідає вимогам Killer App, з’являються революційні продукти, які потрапляють до масового користувача; стадія екологічного вибуху (після 2028 року), ця стадія утворює бар’єр, який становить позитивний екологічний цикл». – сказав Лі Хунвей.
Це означає, що у нас є щонайменше шість років, щоб отримати 100% робочу технологію доповненої реальності. Зараз загальні постачання окулярів AR все ще невеликі. Фактично, на цей час не існує продукту AR споживчого рівня.
Змішані реакції на технологію AR
Протягом багатьох років була неоднозначна реакція щодо гарнітур AR. Генеральний директор Apple Тім Кук ніколи не скупився на хвалу технології AR. Він вважає, що AR може не тільки зміцнити зв’язок між людьми, але й має більший потенціал застосування, ніж VR. «AR має глибокий вплив на життя людей, і жити без AR у майбутньому просто неможливо».
Однак, IDC каже, що після двох років зростання ринок гарнітур AR цього року може скоротитися. Постачання гарнітур AR в останні квартали скорочуються через нестабільну фінансову ситуацію деяких провідних компаній. До кінця 2022 року постачання на світовому ринку гарнітур AR знизяться на 8,7% у річному обчисленні до приблизно 260 000 одиниць.
Попри те, що ринок гарнітур AR скоротиться у 2022 році, IDC очікує, що протягом наступних п’яти років сукупний річний темп зростання складе 70,3%. Ринок гарнітур AR продовжить розвиватися в майбутньому. До кінця 2026 року постачання гарнітур AR досягнуть 4,1 мільйона одиниць.
Джитеш Убрані, дослідницький керівник відділу відстеження мобільних і споживчих пристроїв IDC, очікує, що гарнітури AR стануть популярними вже наприкінці 2024 або на початку 2025 року.